Flyttman är en digital plattform som sammanför kunder och flyttleverantörer. Genom att registrera ett konto kan leverantörer lägga bud på uppdrag, skapa inlogg för chaufförer och enkelt tilldela uppdrag. Leverantörer åtar sig att utföra uppdrag professionellt och följa upp reklamationer enligt branschvillkor. Efter varje uppdrag lägger kunden ett betyg (1–5 stjärnor) och kan lämna eventuell reklamation.
Detta avtal reglerar villkoren för samarbete mellan Flyttman och ansluten leverantör.
Flyttman möjliggör för leverantörer att lägga bud direkt på kunduppdrag via plattformen. Kundrelationen hanteras alltid av Flyttman. Inget direkt avtalsförhållande uppstår mellan kund och leverantör.
Leverantörens åtaganden omfattar:
- Eget transportfordon (inkl. bränsle) med tillräcklig kapacitet
- Minst en person per uppdrag som talar svenska
- Transport till/från lastnings- och lossningsplats
- Lastning, lossning, grovmöblering och placering
- Flytt mellan fordon och fastighet
- Kompletterande utrustning (filtar, pirror, spännband, etc.)
- Extratjänster avtalas separat
- Endast bud på uppdrag där kapacitet finns
All kundkontakt sker via plattformens interna meddelandesystem. Uppdrag får inte överlåtas till tredje part utan skriftligt godkännande från Flyttman. Om leverantör kontaktar kund utanför systemet och kringgår provision utgår 2 basbelopp i vite och omedelbar avstängning.
Priser ska vara anpassade för RUT-avdrag. Vid eventuellt nekad utbetalning från Skatteverket på grund av leverantörens felaktiga prissättning, ansvarar leverantören för mellanskillnaden.
Ersättning utbetalas senast 14 dagar efter godkänt och avslutat uppdrag. Fakturering ska vara korrekt och matcha den överenskomna tjänsten. Flyttman ansvarar för vidarefakturering till kund.
- Leverantören ska inneha gällande godstrafiktillstånd och ansvarsförsäkring
- Förändringar i tillstånd eller försäkring ska omedelbart meddelas Flyttman
- Leverantören ansvarar för att fordon, utrustning och personal uppfyller säkerhetskrav och branschstandard
- Leverantören är ansvarig för skador på kundens egendom som uppkommer genom vårdslöshet
- Leverantören ska vid varje tillfälle ha ansvarsförsäkring som täcker skador på bohag, personskador och tredje part
- Vid uppsåtlig skada eller grov vårdslöshet ersätts kund till 100%
- Leverantören är ansvarig för att kommunicera förseningar, hinder eller skador till Flyttman utan dröjsmål
- Flyttman förbehåller sig rätten att avsluta samarbetet vid avtalsbrott
- Avtalet regleras enligt svensk lag
- Tvist avgörs i första hand av parterna, i andra hand i Göteborgs tingsrätt
**Detta ramavtal träder i kraft vid godkännande i samband med registrering på plattformen.**
Vid frågor kontakta: support@flyttman.se